Aktualności  (pokaż wszystkie)
20 sierpień 2015, 14:41

Wyłączenie Panelu Wnioskodawcy Programu Równać Szanse!

Informujemy, że od dnia 25-go sierpnia 2015 r., od godziny 7.00 do dnia 26-go sierpnia 2015 r., do godziny 6.59 zostanie wyłączony Panel Wnioskodawcy, a przez to nie będzie możliwe podejmowanie żadnych aktywności związanych z rozliczeniem i obsługą dotacji przez Grantobiorców. więcej
19 sierpień 2015, 14:57

Już 26 sierpnia ogłaszamy Regionalny Konkurs Grantowy!

W środę, 26 sierpnia Polska Fundacja Dzieci i Młodzież ogłosi Regionalny Konkurs Grantowy Programu Równać Szanse 2015! więcej
19 sierpień 2015, 11:45

Szkolenia "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse"!

Zapraszamy do udziału w szkoleniach "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse". Szkolenia odbędą się we wrześniu w 5 największych miastach Polski. więcej
19 sierpień 2015, 10:59

Szkolenie z wykorzystania nowoczesnych technologii dla koordynatorów RS.

Po raz kolejny ogłaszamy rekrutację na szkolenie z zakresu nowoczesnych technologii dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji uczestniczących przynajmniej raz w Programie Równać Szanse. więcej
5 lipiec 2015, 16:47

Zakończyło się Szkolenie Młodzieżowych Liderów!

Zakończyło się Szkolenie dla Młodzieżowych Liderów Programu Równać Szanse! więcej
10 sierpień 2010, 12:48

Rozmowa z Beatą Rudziewicz

 

Imię i nazwisko: 

Beata Rudziewicz
 

 

Zawód wykonywane zajęcie:
nauczyciel geografii
 
 
Koordynowany projekt, w jakich latach i w której ścieżce programu: Było ich już kilka: "A Ty turlasz się Ziemio po gwiaździstym niebie" (Program "Równać Szanse 2003"), "Wirtualni Kolumbowie, czyli nie wstydź się nas Einsteinie"(RS 2004), "Z mapą za pan brat" (RS 2005), "Gwiezdne impresje" (RS 2007) i aktualnie: "Młodzi gwiezdni, czyli nie taki wszechświat odległy" w ramach Ogólnopolskiego Konkursu Grantowego Programu "Równać Szanse 2009".

Organizacja aplikująca w konkursie oraz miejscowość:             
Włodawskie Towarzystwo Edukacyjne we Włodawie.

Najciekawsze doświadczenie z dotychczasowej realizacji projektu:
Łatwość, z jaką młodzi rozdzielają dwie rzeczywistości: szkolną i projektową. Na spotkaniach pozaszkolnych traktują mnie bardzo koleżeńsko, śmielej rozmawiają na różne tematy i są bardziej otwarci, natomiast zachowują stateczny dystans podczas lekcji.  

Jakie korzyści przynosi Pani możliwość koordynacji projektu?

Uczę się samodyscypliny. Lubię pracować i bawić się z młodymi ludźmi, jestem osobą rozpoznawalną i mam opinię godnej zaufania, co ułatwia mi "załatwienie" różnych spraw w lokalnych instytucjach. Koordynacja projektu umożliwia mi kontakt z ludźmi z całej Polski i daje bezcenne doświadczenie.

Jaki wpływ na działania w projekcie mają jego uczestnicy (na etapie planowania i realizacji)?

Młodzi opracowali harmonogram projektu. Dzieląc się na zespoły, podjęli się różnych prac. Każdy więc jest odpowiedzialny za jakąś część projektu, np. za współpracaę z dziennikarzem, fotografem, z rówieśnikami, ale wszyscy mają wkład w przygotowywany przewodnik i wspólne biwaki astronomiczne. W działania młodych wkrada się wiele spontaniczności, niefrasobliwości i świeżych pomysłów, czasami jest to związane z aktualnym trendem, a czasami wynika z ciekawości świata i niezwykle uatrakcyjnia działania.

Co już udało się zrealizować, a co jeszcze przed Wami?
Zrealizowaliśmy już większość zadań. Młodzież przygotowała wszystkie rozdziały do publikacji, która teraz jest na etapie sprawdzania. Odbyły się warsztaty fotograficzne, warsztaty "Praca w grupie"oraz "Autoprezentacja". Młodzi raz w miesiącu przygotowują broszurę o tematyce astronomicznej. Dzielili się swoją wiedzą i nowymi umiejętnościami astronomicznymi z młodszymi kolegami ze szkół podstawowych, wykorzystując tym samym przygotowanie zdobyte podczas warsztatów. W sierpniu czeka nas wyjazd do planetarium, a następnie publikacja przewodnika i podsumowanie projektu.

Jakie działania są w najbliższych planach?
Wszyscy wiemy, że projekt jest już na finiszu i nie napawa to radością młodych. Jeszcze tylko wspólny wyjazd, kilka biwaków i spotkań. Koniecznie musimy przygotować i pokazać społeczności zdjęcia obiektów kosmicznych i zjawisk astronomicznych wykonane przez uczestników projektu. Od września większość z uczestników projektu rozpocznie naukę w szkołach średnich. W planach mają już budowę teleskopu radiowego.

Które z elementów projektu cieszą się największym zainteresowaniem młodych?
Młodzi lubią przebywać ze sobą. Wszelkiego więc rodzaju zajęcia, warsztaty, wyjazdy, podczas których panuje „luz” cieszą się zainteresowaniem nawet, jeśli młodzi wykonują jakąś pracę.

Co chciałaby Pani przekazać młodym ludziom, z którymi Pani współpracuje?
Młodym chcę powiedzieć, że każdy z nas ma swoje wzloty i upadki, chwile szczęścia i radości, a także chwile porażki i smutku, i że jeśli jest się na dnie, to stamtąd jest tylko jedna droga – w górę!

Czego nauczyła się Pani od młodzieży podczas pracy nad projektem?

Utrzymywania własnej motywacji na wysokim poziomie, odwagi w podejmowaniu wyzwań oraz orientacji w świecie multimediów.

Co uważa Pani za największy sukces związany z realizacją projektu?
Otrzymaliśmy zaproszenie na uroczysty Jubileusz 40 –lecia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej we Włodawie z prośbą o prezentację działań projektowych. Sukcesem jest również powtórna obecność i chęć pracy młodzieży, która kontynuuje działania zapoczątkowane w poprzednim projekcie astronomicznym.

Czy zdarzyły się jakieś problemy podczas koordynacji projektu?
Problemem dla obserwacji obiektów kosmicznych była duża liczba dni z zachmurzeniem, siarczyste mrozy zimą, gdy oko przymarzało do soczewki, a także słynny wulkan Eyjafjöll, który wyrzucając tony popiołów w kosmos dostarczył cząstek koagulacji, a w konsekwencji spowodował rozbudowę chmur!
 
 
Był też inne problemy. Dzisiejsza młodzież jest pokoleniem sukcesu mającym większe możliwości edukacyjne i społeczne, ale także pokolenie to cechuje słomiany zapał i tendencja do "spychologii", co miało wpływ na pewne opóźnienia w projekcie.  

Jakimi doświadczeniami chciałaby Pani podzielić się z innymi koordynatorami?

Koordynator musi mieć klarowną wizję, co chce osiągnąć i nie może mieć złudzeń, że ktoś go wyręczy w pracy. Warto też zaufać młodym, bo dzisiejsza młodzież jest zaradna, kreatywna i świetnie radzi sobie w trudnych sytuacjach, co konstruktywnie wpływa na realia projektowe.

W najbliższej przyszłości chciałabym... przeczytać te dzieła Kena Folletta, których jeszcze nie przeczytałam…
 
 
W wolnym czasie najbardziej lubię... przebywać z moją rodziną – jeździć rowerem, na nartach lub włóczyć się po górach…
 
 
W podróż wybrałabym się do... dokądkolwiek, byle egzotycznie i ciepło.
 
 
W mojej pracy lubię... wyzwania, niekonwencjonalność, ale głównie ludzi – niezależnie od wieku.
 
 
Moim marzeniem jest... wyprawa na Kilimandżaro.
 

 

Beata Rudziewicz

Projekt: Młodzi gwiezdni, czyli nie taki wszechświat odległy

Organizacja: Włodawskie Towarzystwo Edukacyjne
 

Cel Programu "Równać Szanse"

Konkursy dotacyjne

W tym dziale znajdą się informacje dotyczące aktualnej oferty konkursowej Programu.

Projekty modelowe

Zapraszamy do zapoznania się z Projektami Modelowymi Programu "Równać Szanse".

Kalendarium

Sprawdź co wydarzy się
w Programie "Równać Szanse" w 2015 r.