Aktualności  (pokaż wszystkie)
20 sierpień 2015, 14:41

Wyłączenie Panelu Wnioskodawcy Programu Równać Szanse!

Informujemy, że od dnia 25-go sierpnia 2015 r., od godziny 7.00 do dnia 26-go sierpnia 2015 r., do godziny 6.59 zostanie wyłączony Panel Wnioskodawcy, a przez to nie będzie możliwe podejmowanie żadnych aktywności związanych z rozliczeniem i obsługą dotacji przez Grantobiorców. więcej
19 sierpień 2015, 14:57

Już 26 sierpnia ogłaszamy Regionalny Konkurs Grantowy!

W środę, 26 sierpnia Polska Fundacja Dzieci i Młodzież ogłosi Regionalny Konkurs Grantowy Programu Równać Szanse 2015! więcej
19 sierpień 2015, 11:45

Szkolenia "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse"!

Zapraszamy do udziału w szkoleniach "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse". Szkolenia odbędą się we wrześniu w 5 największych miastach Polski. więcej
19 sierpień 2015, 10:59

Szkolenie z wykorzystania nowoczesnych technologii dla koordynatorów RS.

Po raz kolejny ogłaszamy rekrutację na szkolenie z zakresu nowoczesnych technologii dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji uczestniczących przynajmniej raz w Programie Równać Szanse. więcej
5 lipiec 2015, 16:47

Zakończyło się Szkolenie Młodzieżowych Liderów!

Zakończyło się Szkolenie dla Młodzieżowych Liderów Programu Równać Szanse! więcej
14 listopad 2013, 15:11

Wywiad z Katarzyną Bienias

Imię i nazwisko:  Katarzyna Bienias

 

Zawód/ wykonywane zajęcie: Prezes Zarządu Fundacji

 

Koordynowany projekt, w jakich latach i w której ścieżce programu: „MSG – Młodzieżowy System Gotowania”; Ogólnopolski Konkurs Grantowy 2013 okres realizacji projektu sierpień 2013 – październik 2014

 

Organizacja aplikująca w konkursie oraz miejscowość: Fundacja IDEA Rozwoju – Wierzbica

 

Najciekawsze doświadczenie z okresu realizacji projektu: Dla mnie najciekawsze jest obserwowanie procesów grupowych zachodzących w naszej grupie projektowej oraz tego jak one wpływają na młodzież.

 

Jakie korzyści przynosi Pani możliwość koordynacji projektu? Koordynacja tego projektu pozwala mi się rozwijać i wiele uczy na temat młodzieży. Poznaję ich punkt widzenia tak różny od punktu widzenia dorosłych. Dzięki temu kolejne działania, które podejmuje w mojej organizacji na rzecz młodzieży są lepiej dostosowane do ich rzeczywistych potrzeb.

 

Jaki wpływ na działania w projekcie mają jego uczestnicy (na etapie planowania i realizacji)? Projekt został w taki sposób napisany, aby na każdym etapie to młodzież miała największy wpływ na wszystkie działania. Młodzież samodzielnie szuka osób, które podzielą się przepisami i nauczą przygotowywać potrawy. Sama gotuje, przygotowuje plan zdjęciowy i filmowy, robi zdjęcia, nagrywa filmy a potem samodzielnie je montuje. Prowadzą też stronę internetową oraz piszą do gazety. Jeżeli trzeba coś załatwić w urzędach, samodzielnie dzwonią i umawiają spotkania a potem przedstawiają swoją sprawę.

 

Co już się udało zrobić, a co jeszcze przez Wami? Za nami 3 miesiące projektu w ciągu, których wydarzyło się już mnóstwo rzeczy. Mieliśmy wyjazd integracyjny pod namioty, szkolenie z fotografii kulinarnej, szkolenie z filmowania i montażu filmów. Było już kilka spotkań, na których przygotowywaliśmy potrawy regionalne, młodzież zrobiła już wiele ciekawych zdjęć i nagrała dwa filmy. Ruszyła już strona internetowa, na której młodzież umieszcza swoje prace, a w tym miesiącu ukazał się pierwszy artykuł w gazecie lokalnej przygotowany przez młodzież. Przed nami jeszcze 12 miesięcy w ciągu, których czeka nas mnóstwo pracy, ale również wiele przyjemności takich jak wyjazdy studyjne do restauracji, kręgle, ognisko, kulig, pikniki i wiele wiele innych.

 

Jakie działania są w najbliższych planach? W najbliższym miesiącu młodzież czeka wyjazd studyjny do restauracji w trakcie, którego posiądą tajniki wędzenia mięs metodą tradycyjną oraz zabawa na kręgielni. Czeka nas też nagranie kolejnego filmu instruktażowego z gotowania, zdobycie nowych przepisów, zrobienie zdjęć potraw do galerii oraz napisanie artykułu.

 

Które z elementów projektu cieszą się największym zainteresowaniem młodych? Zgodnie z tematyką projektu młodzież w nim uczestnicząca uwielbia gotować. Aż 20 osób (z 27 uczestniczących w projekcie) należy do sekcji gotowania. Wielu z nich wiąże swoją przyszłość z pracą w gastronomii. Bardzo podoba im się też nagrywanie filmów oraz robienie zdjęć. Nie mogą doczekać się też kolejnych wyjazdów i atrakcji takich jak kręgle, kulig, ogniska.

 

Co chciałaby Pani przekazać młodym ludziom, z którymi Pani współpracuje? Chciałabym, aby zrozumieli, że to jak będzie wyglądało ich życie zależy tylko od nich. Chce im pokazać, że mogą żyć inaczej niż ich rodzice i sąsiedzi (często z problemami alkoholowymi, niezaradni życiowo), że świat może wyglądać inaczej. To są bardzo fajni, mądrzy młodzi ludzie, którzy mogą bardzo wiele w życiu osiągnąć .

 

Czego nauczyła się (uczy się) Pani od młodzieży podczas pracy nad projektem? Bardzo szybko nauczyłam się, że wcześniej niewiele o młodzieży wiejskiej wiedziałam. Żyłam pewnymi wyobrażeniami, które musiałam bardzo szybko zweryfikować. Wcześniej pracowałam ze starszą młodzieżą (maturzyści i studenci) i to w dużym mieście, którzy jak się okazało mają zupełnie inne problemy.

 

Co uważa Pani za największy (dotychczasowy) sukces związany z realizacją projektu? Największym sukcesem jest to, że większość młodzieży przychodzi na zajęcia (sama się często upomina, aby szybciej były następne) i rozwija się w ich trakcie. Po trzech miesiącach widać już zmiany w ich wzajemnych relacjach. Część osób, które z różnych powodów były nieakceptowane przez grupę powoli aklimatyzują się – reszta grupy zaczyna szanować ich wkład w projekt.

 

Czy zdarzyły się jakieś problemy podczas koordynowania projektu? Przy tak dużym projekcie różne problemy muszą się pojawiać. Jednym z naszych głównych problemów było znalezienie dużej kuchni, w której młodzież mogłaby przygotowywać potrawy. W trakcie pisania wniosku udział w sekcji gotowania deklarowało tylko kilka osób a gdy projekt ruszył grupa chętnych zwiększyła się do 20 w związku z tym kuchnia, którą mieliśmy wykorzystywać okazała się za mała. Sytuacje udało się rozwiązać dzięki kupnie przenośnego sprzętu kuchennego, co dało możliwość przygotowywania potraw w zwykłej sali.

 

Jakimi doświadczeniami chciałaby Pani podzielić się z innymi koordynatorami? Uważam, że koordynatorzy powinni ze sobą współpracować, pomagać sobie i dzielić się doświadczeniami na bieżąco. Wspólnie z innymi koordynatorami staramy się być cały czas w kontakcie, wspierać się i pomagać.

 

W najbliższej przyszłości chciałabym... mieć tydzień wolnego

 

W weekend najbardziej lubię... spędzać czas z rodziną i czytać książki

 

W podróż wybrałabym się do... rejs jachtem wokół Przylądka Dobrej Nadziei

 

W mojej pracy lubię... wszystko

 

Moim marzeniem jest... ostatnio mam tyle pracy, że moim największym marzeniem jest urlop

 

Cel Programu "Równać Szanse"

Konkursy dotacyjne

W tym dziale znajdą się informacje dotyczące aktualnej oferty konkursowej Programu.

Projekty modelowe

Zapraszamy do zapoznania się z Projektami Modelowymi Programu "Równać Szanse".

Kalendarium

Sprawdź co wydarzy się
w Programie "Równać Szanse" w 2015 r.