Aktualności  (pokaż wszystkie)
20 sierpień 2015, 14:41

Wyłączenie Panelu Wnioskodawcy Programu Równać Szanse!

Informujemy, że od dnia 25-go sierpnia 2015 r., od godziny 7.00 do dnia 26-go sierpnia 2015 r., do godziny 6.59 zostanie wyłączony Panel Wnioskodawcy, a przez to nie będzie możliwe podejmowanie żadnych aktywności związanych z rozliczeniem i obsługą dotacji przez Grantobiorców. więcej
19 sierpień 2015, 14:57

Już 26 sierpnia ogłaszamy Regionalny Konkurs Grantowy!

W środę, 26 sierpnia Polska Fundacja Dzieci i Młodzież ogłosi Regionalny Konkurs Grantowy Programu Równać Szanse 2015! więcej
19 sierpień 2015, 11:45

Szkolenia "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse"!

Zapraszamy do udziału w szkoleniach "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse". Szkolenia odbędą się we wrześniu w 5 największych miastach Polski. więcej
19 sierpień 2015, 10:59

Szkolenie z wykorzystania nowoczesnych technologii dla koordynatorów RS.

Po raz kolejny ogłaszamy rekrutację na szkolenie z zakresu nowoczesnych technologii dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji uczestniczących przynajmniej raz w Programie Równać Szanse. więcej
5 lipiec 2015, 16:47

Zakończyło się Szkolenie Młodzieżowych Liderów!

Zakończyło się Szkolenie dla Młodzieżowych Liderów Programu Równać Szanse! więcej
26 kwiecień 2012, 10:35

Wywiad z Aleksandrem Atamańskim

 

 

 

 

 

 

 

 

Imię i nazwisko: Aleksander Atamański

 

Zawód/ wykonywane zajęcie: Nauczyciel, nauczyciel informatyki i techniki.

 

Koordynowany projekt, w jakich latach i w której ścieżce programu:  „ECHA PRZESZŁOŚCI NIGDY NIE MILKNĄ” Równać Szanse 2007, „GRANICA” Równać Szanse 2008, „STRZELNICA –REAKTYWACJA” Równać Szanse 2011

 

Organizacja aplikująca w konkursie oraz miejscowość: Kamieńskie Towarzystwo Kulturalne

 

Jakie korzyści przynosi Panu możliwość koordynacji projektu? Jest to mój trzeci projekt Programu „Równać Szanse”. Praca i koordynowanie projektem daje mi bardzo dużo satysfakcji i zadowolenia. Współpraca z młodymi ludźmi, pozwala mi się czuć młodszym i uwalnia dodatkową energię. Dzięki temu mam zdrowe i świeże spojrzenie na życie i motywację do poszukiwania coraz to nowych pomysłów w pracy nad projektem i pracy zawodowej. Udział w szkoleniach organizowanych przez PFDiM pozwala na wymianę doświadczeń z innymi koordynatorami projektów. Każdy nowy projekt powstaje z potrzeb młodzieży i wynika z doświadczeń projektu zrealizowanego.

 

Jaki wpływ na działania w projekcie mają jego uczestnicy (na etapie planowania i realizacji)? Uczestnicy projektu wpływają na wszelkie działania w projekcie (harmonogram, dzień i godzina spotkań, częstotliwość spotkań itp.) Wspólnie ustalamy treść pism kierowanych do sponsorów, terminy wizyt u nich oraz ich planowany przebieg. Poprzez przeglądanie ofert w Internecie decydujemy o koniecznych zakupach. Wspólnie ułożyliśmy scenariusz przedstawienia dotyczący strzelnicy, młodzi aktorzy sugerują w jaki sposób można przedstawić poszczególne postaci. Planujemy zawody strzeleckie, ich przebieg, sporządzamy listę gości, projektujemy zaproszenia. Wszystko odbywa się na spotkaniach grupy „Śladowcy”.

 

Co już się udało zrobić, a co jeszcze przez Wami?  Praca nad projektem przebiega zgodnie z zaplanowanym przez grupę harmonogramem. Do tej pory przeprowadziliśmy rozmowy ze świadkami historii, przeprowadziliśmy rozmowy z władzami samorządowymi miasteczka dotyczące prac porządkowych na strzelnicy. Pozyskaliśmy sprzymierzeńców projektu (sponsorów). Opracowaliśmy scenariusz spektaklu historycznego pt. „Strzelnica”. Nawiązaliśmy współpracę z Sępoleńskim Bractwem Kurkowym. Przeprowadziliśmy warsztaty informatyczne podczas, których wyszukaliśmy w zbiorach bydgoskiej biblioteki cyfrowej informacji z przedwojennej Gazety Sępoleńskiej. Materiał ten posłużył nam do przygotowania katalogu informacji prasowych w których zawarte są zdarzenia z życia bractw kurkowych Sępólna, Kamienia i Więcborka. Dokonaliśmy wyboru karabinka sportowego. Posłużyliśmy się recenzjami sprzętu strzeleckiego zawartych w Internecie. Dokonaliśmy zakupu 3 karabinków w sklepie Internetowym. Sponsorem była dyrekcja Publicznego Gimnazjum.

Przed nami warsztaty plastyczne, ogłoszenie konkursu na LOGO Młodzieżowego Bractwa Kurkowego. Warsztaty turystyczno-historyczne, fotograficzne i warsztaty strzeleckie. Dalsze prace porządkowe na strzelnicy. Opracowanie statutu Młodzieżowego Bractwa Kurkowego i rejestracja w strukturach UKS_u. W czerwcu finał projektu. Piknik Strzelecki dla mieszkańców całej gminy.

 

Które z elementów projektu cieszą się największym zainteresowaniem młodych? Młodzi ludzie najbardziej cieszą się z efektów wspólnej pracy – wyłaniającej się z zarośniętego lasu strzelnicy. Bardzo niecierpliwie Czekaja na szkolenie strzeleckie i związane z funkcjonowaniem Młodzieżowego Bractwa Kurkowego, a także z przedstawieniem teatru i reakcją gimnazjalistów i zaproszonych gości. Wydaje mi się jednak, że największe zadowolenie przynosi poczucie wspólnoty, zespołowego działania, częstych spotkań. Grupa staje się coraz bardziej zgrana, potrafi załatwić coraz więcej spraw, co przynosi wiele satysfakcji.

 

Co chciałaby Pan przekazać młodym ludziom, z którymi Pan współpracuje?  Chciałbym zarazić ich chęcią wspólnego działania na rzecz społeczeństwa lokalnego oraz przekonaniem, że pracując w grupie, zwracając się o pomoc i radę od różnych podmiotów i osób można zrobić bardzo wiele.

 

Czego nauczył (uczy się) Pan od młodzieży podczas pracy nad projektem?  Młodzież nauczyła mnie, że do każdego zadania trzeba podchodzić z radością. Nie należy martwić się „na zapas” i zastanawiać czy się wszystko uda. Najważniejsze jest wspólne działanie „bycie” ze sobą i radość ze spotkań.

 

Co uważa Pan za największy (dotychczasowy) sukces związany z realizacją projektu? Ogromnym sukcesem jest to, że idea naszego projektu coraz bardziej interesuje wielu ludzi. Dopytują się do robimy, jaki jest planowany efekt, oferują pomoc. Właśnie dziś dowiedziałem się, że jeden z banków chce znacznie dofinansować finał naszego pomysłu i promować go na swych plakatach. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Bardzo cieszy mnie także i to, że przy realizacji projektu pracują absolwenci gimnazjum, którzy uczęszczają już do szkół średnich, ale wracają do „starej szkoły” ponieważ ciekawi ich nowy pomysł.

 

Czy zdarzyły się jakieś problemy podczas koordynowania projektu? Każdy projekt ma trudne chwile. Najtrudniejszy jest początek, kiedy młodzież musi włożyć bardzo dużo wysiłku, żeby projekt wystartował. Mija to z chwilą osiągnięcia pierwszych wspólnych sukcesów, uwalnia się wówczas niespotykana energia. Wtedy już wiadomo, że wszystko się uda zrealizować nawet gdyby pojawiły się jakieś trudności. Drugi problem to zachowania dorosłych, którzy z początku pasywnie podchodzą do  pomysłów młodzieży. Z chwilą gdy o projekcie zaczyna się głośno mówić pozytywnie, wzbudza się w nich coś w rodzaju zazdrości, że to ja nie wpadłem na ten pomysł. Wtedy pojawiają się komentarze ja to bym zrobił tak i tak. Wszystkich trzeba spokojne i grzecznie wysłuchać ciekawe spostrzeżenia przyjąć resztą się specjalnie nie przejmować.

 

Jakimi doświadczeniami chciałaby Pan podzielić się z innymi koordynatorami?  Bardzo ważne jest to aby młodzież miała świadomość, że wszystko od niej zależy. Powinni wiedzieć, że ważny jest efekt, że najważniejsze jest wspólne działanie, możliwość współpracy w grupie, zdobywanie umiejętności kluczowych, które będą ważne w całym życiu, a nie tylko przy realizacji tego projektu

 

W najbliższej przyszłości chciałbym. Zrealizować w pełni projekt do końca. Kontynuować działania związane z funkcjonowaniem Młodzieżowego Bractwa Kurkowego.

 

W weekend najbardziej lubię. Jazdę rowerem, spędzać czas na czytaniu książki, pracę w ogródku, obejrzeć interesujący film lub muzyczny koncert, lubię słuchać muzyki.

 

W podróż wybrałbym się do. Włoch i Francji.

 

W mojej pracy lubię. Pracę z młodzieżą, możliwość współpracy z nią w czasie wolnym do pracy zawodowej.

 

Moim marzeniem jest... Pozyskać grant na realizację kolejnego projektu pod roboczą nazwą „Niwy 1939”.

 

 

Cel Programu "Równać Szanse"

Konkursy dotacyjne

W tym dziale znajdą się informacje dotyczące aktualnej oferty konkursowej Programu.

Projekty modelowe

Zapraszamy do zapoznania się z Projektami Modelowymi Programu "Równać Szanse".

Kalendarium

Sprawdź co wydarzy się
w Programie "Równać Szanse" w 2015 r.