Aktualności  (pokaż wszystkie)
20 sierpień 2015, 14:41

Wyłączenie Panelu Wnioskodawcy Programu Równać Szanse!

Informujemy, że od dnia 25-go sierpnia 2015 r., od godziny 7.00 do dnia 26-go sierpnia 2015 r., do godziny 6.59 zostanie wyłączony Panel Wnioskodawcy, a przez to nie będzie możliwe podejmowanie żadnych aktywności związanych z rozliczeniem i obsługą dotacji przez Grantobiorców. więcej
19 sierpień 2015, 14:57

Już 26 sierpnia ogłaszamy Regionalny Konkurs Grantowy!

W środę, 26 sierpnia Polska Fundacja Dzieci i Młodzież ogłosi Regionalny Konkurs Grantowy Programu Równać Szanse 2015! więcej
19 sierpień 2015, 11:45

Szkolenia "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse"!

Zapraszamy do udziału w szkoleniach "Jak napisać wniosek w Programie Równać Szanse". Szkolenia odbędą się we wrześniu w 5 największych miastach Polski. więcej
19 sierpień 2015, 10:59

Szkolenie z wykorzystania nowoczesnych technologii dla koordynatorów RS.

Po raz kolejny ogłaszamy rekrutację na szkolenie z zakresu nowoczesnych technologii dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i instytucji uczestniczących przynajmniej raz w Programie Równać Szanse. więcej
5 lipiec 2015, 16:47

Zakończyło się Szkolenie Młodzieżowych Liderów!

Zakończyło się Szkolenie dla Młodzieżowych Liderów Programu Równać Szanse! więcej
3 listopad 2011, 12:02

Wywiad z Martą Kmak

 

Imię i nazwisko: Marta Kmak

 

Zawód/ wykonywane zajęcie: nauczyciel

 

Koordynowany projekt, w jakich latach i w której ścieżce programu: Centrum Twórczego Rozwoju Art, „Równać Szanse-Ogólnopolski Konkurs Grantowy 2010”

 

Organizacja aplikująca w konkursie oraz miejscowość: Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe wsi Ropica Polska

 

Najciekawsze doświadczenie z okresu realizacji projektu: Ponieważ jest to mój pierwszy projekt jaki koordynuje, realizacja jest dla mnie wielką przygodą. Codziennie zdobywam nowe bezcenne doświadczenia.

 

Jakie korzyści przynosi Pani możliwość koordynacji projektu? Realizacja tego projekt, jest dużym wyzwaniem dla mnie. Uczę się współpracy z młodzieżą oraz innymi osobami, rozwiązywania różnych problemów oraz planowania.

 

Jaki wpływ na działania w projekcie mają jego uczestnicy (na etapie planowania i realizacji)? Młodzież realizująca projekt ma pełny wpływ na wszystkich etapach zarówno planowania jak i realizacji. Młodzież sama jest sobie sterem i okrętem, a ja czuwam nad tym, aby tylko ten statek nie osiadł na mieliźnie.

 

Co już się udało zrobić, a co jeszcze przez Wami? Na początku projektu młodzież wzięła udział w warsztatach z fotografowania i filmowania. Udało nam się nawiązać współpracę ze znaną designerką, która pomogła nam spojrzeć na otaczający świat z zupełnie innej perspektywy. Po zakończeniu tych warsztatów młodzież uczestniczyła w różnorodnych zajęciach artystycznych, podczas których uczyła się różnych technik zdobienia m.in. decoupage, twis art, scrapbooking, origami. Zorganizowaliśmy również zajęcia dla dzieci z przedszkola, które sami przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy. Przez cały okres realizacji, promujemy projekt biorąc udział w różnych imprezach okolicznościowych. Nasze działania spotkały się z dużym zainteresowaniem, ze strony społeczności lokalnej, co jeszcze bardziej motywuje nas do działania.

 

Jakie działania są w najbliższych planach? Kończymy już realizować nasz projekt, przygotowujemy się do publicznej prezentacji efektów naszej wspólnej pracy. Myślę jednak, że to nie koniec naszej przygody, ponieważ młodzież ma wiele pomysłów na realizację kolejnych projektów.

 

Które z elementów projektu cieszą się największym zainteresowaniem młodych? Największym zainteresowaniem cieszą się zajęcia, podczas których młodzież może coś własnoręcznie wykonać od początku do końca. Najbardziej uczestnikom projektu podobały się zajęcia, podczas których własnoręcznie wykonywali biżuterię, zdobili drewniane rzeczy metodą decoupage oraz malowali na szkle. Również dużą przyjemność sprawiło im dzielenie się nowo zdobytymi umiejętnościami z innymi np. przedszkolakami podczas samodzielnie przeprowadzonych zajęć z origami.

 

Co chciałaby Pani przekazać młodym ludziom, z którymi Pani współpracuje? Wszystko przed wami, uwierzcie tylko w swoje możliwości i dążcie wytrwale do celu.

 

Czego nauczyła się (uczy się) Pani od młodzieży podczas pracy nad projektem? Praca z młodzieżą pozwala mi być osobą bardziej kreatywną oraz spontaniczną w działaniu.

 

Co uważa Pani za największy (dotychczasowy) sukces związany z realizacją projektu? Myślę, że największym sukcesem jest to, że młodzież zaczyna wychodzić z różnymi propozycjami, realizuje swoje pomysły oraz marzenia.

 

Czy zdarzyły się jakieś problemy podczas koordynowania projektu? Problemy wynikały głównie z niewywiązywania się młodzieży z terminów wcześniej ustalonych. Czasami ciężko było ustalić terminy spotkań czy wyjazdów w dogodnym dla każdego terminie.

 

Jakimi doświadczeniami chciałaby Pani podzielić się z innymi koordynatorami? Pozwólmy młodzież działać, wspierajmy ich i inspirujmy do działań. Pracując w ten sposób osiągniemy wspólnie sukces.

 

W najbliższej przyszłości chciałabym... coś zrobić wspólnie z młodzieżą.

 

W weekend najbardziej lubię… poleniuchować.

 

W podróż wybrałabym się do… Grecji.

 

W mojej pracy lubię… kontakt z młodzieżą i nowe wyzwania.

 

Moim marzeniem jest… może lepiej nie zapeszać?

 

Cel Programu "Równać Szanse"

Konkursy dotacyjne

W tym dziale znajdą się informacje dotyczące aktualnej oferty konkursowej Programu.

Projekty modelowe

Zapraszamy do zapoznania się z Projektami Modelowymi Programu "Równać Szanse".

Kalendarium

Sprawdź co wydarzy się
w Programie "Równać Szanse" w 2015 r.